|
Program edukacji ekologicznej
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1822 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Program edukacji ekologicznej dla szkolnego Koła Polskiego Klubu Ekologicznego przy liceum Ogólnokształcącym.
Grażyna Popieniuk opiekun Szkolnego Koła Polskiego Klubu Ekologicznego przy Liceum Ogólnokształcącym w Szprotawie PROGRAM EDUKACJI EKOLOGICZNEJ dla Szkolnego Koła Polskiego Klubu Ekologicznego przy Liceum Ogólnokształcącym im. Bolesława Chrobrego w Szprotawie w roku szkolnym 2003/2004
I. Wstęp. 1. Warunki realizacji programu. Program skierowany jest do członków Szkolnego Koła Polskiego Klubu Ekologicznego i uczniów Liceum Ogólnokształcącego w Szprotawie zainteresowanych zagadnieniami ekologii i ochrony środowiska naturalnego. Na realizację treści przewiduje się spotkania raz w miesiącu lub w zależności od potrzeb. 2. Celem programu jest: • powszechna edukacja ekologiczna; • ochrona krajobrazu naturalnego i dziedzictwa kulturowego; • kształtowanie wśród uczniów świadomości, że jakość życia zależy od racjonalnego gospodarowania zasobami naturalnymi i zachowania równowagi miedzy środowiskiem, środowiskiem rozwojem cywilizacji. II. Tematyka zajęć edukacji ekologicznej: • minimalizacja ilości odpadów; • segregacja odpadów; • recykling odpadów użytkowych; • charakterystyka metod unieszkodliwiania odpadów komunalnych; • kompleksowy system gospodarki odpadami. III. Działania: • ulotka „nie spalaj śmieci”, plakaty; • petycja do władz gminy dotycząca segregacji odpadów; • wycieczka na teren nowoczesnego wysypiska odpadów. • artykuły i informacje do prasy lokalnej IV. Ewaluacja W czerwcu nastąpi podsumowanie działalności Szkolnego Koła PKE i realizacji niniejszego programu. Uczniowie odpowiedzą na pytanie: czy tematyka zajęć i zadanie przewidziane do realizacji w tym programie zostały zrealizowane oraz czy forma ich realizacji była właściwa i przyniosła zamierzone efekty. Uczniowie odpowiedzą również na pytanie, jakie problemy dotyczące ekologii i ochrony środowiska należy ująć w przyszłości w pracy Szkolnego Koła PKE, aby zaprezentować je w środowisku lokalnym i zaproponować możliwości ich rozwiązania. Informacje do ewaluacji zostaną zebrane przez uczniów w formie wywiadów środowiskowych.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|